Garanties & service

externalId=discus-faq-klantenservice.2.1.1.1.2.1.1&filter[active]=1&sort=date.asc&filter[category]=/Garanties+en+service
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Wij doen er alles aan om je tevreden te stellen. Voor vragen kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Persoonsgegevens

Klantgegevens worden uitsluitend verwerkt in overeenstemming met het privacy beleid. De gegevens zullen alleen gebruikt worden voor het tot stand laten komen van een overeenkomst en zullen onder geen beding aan derden verstrekt worden.

Hoe kan ik mij aan-/afmelden voor de nieuwsbrief?

Je kan je altijd inschrijven voor de nieuwsbrief door onderaan de homepage je e-mailadres in te vullen of via deze pagina. Afmelden kan altijd door onderaan in de nieuwsbrief op de afmeldknop te klikken of een e-mail te sturen naar klantenservice@discus.nl

Garantievoorwaarden

Indien er iets mis is met de producten vragen wij je om dit zo snel mogelijk na ontdekking van het gebrek bij ons te melden. Wij garanderen dat elk door ons geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Naast deze wettelijke garantie, geldt voor de geleverde producten ook een garantie zoals deze door de producenten op haar producten wordt vastgesteld. Deze garantie geldt onverminderd de wettelijke garantie. Wanneer er zich een probleem voordoet met gekochte artikelen, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice neemt dan binnen 2 dagen contact met je op.

Er kan geen sprake zijn van garantie indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen:

* Indien, voor de garantie van de producent, geen originele pakbon, of in het geval van de wettelijke garantie, geen aankoopbewijs, kan worden overlegd.

* Indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.

Om gebruik te maken van de service en garantie van de producent moet je altijd beschikken over de originele pakbon welke met het gekochte artikel wordt meegeleverd.

Wij zullen binnen twee werkdagen na ontvangst reageren en het probleem binnen 7 werkdagen afhandelen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan zal je binnen 7 werkdagen op de hoogte worden gesteld van de vertragingsduur.

Hoe handel ik een klacht af?

Is er iets misgegaan met je bestelling, met de producten of heb je klachten over onze dienstverlening? Logisch dat je dan flink baalt. Natuurlijk lossen we het probleem graag zo snel mogelijk voor je op.

Vul het contactformulier in en onze collega's van de klantenservice zullen z.s.m. contact met je opnemen. Je ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Vragen en antwoorden over klantreviews op Discus.nl

Verzamelen van reviews op Discus.nl
Bij iedere online aankoop sturen wij klanten, na 7 dagen, een e-mail vanuit het Trustpilot-platform om te vragen of ze een review willen achterlaten over hun shopervaring op Discus.nl. Elke klant ontvangt slechts één uitnodiging voor een review binnen een periode van 90 dagen. Daarnaast versturen wij afzonderlijk, 5 dagen na het verzenden van de bedrijfsreview-uitnodiging, een uitnodiging voor een productreview. Indien klanten geen review achterlaten, sturen wij na 7 dagen nog een herinneringsuitnodiging.

Betrouwbaarheid van reviews
Discus.nl heeft ervoor gekozen om samen te werken met Trustpilot, een onafhankelijke derde partij, om bedrijfsreviews te verzamelen over Discus.nl en de online verkochte producten. Nadat een klant een aankoop heeft gedaan op Discus.nl, worden het e-mailadres van de klant, het ordernummer en de aangekochte producten via een integratie met Trustpilot in onze eigen omgeving binnen Trustpilot ingeschoten. Op deze manier garanderen wij dat alleen echte klanten die daadwerkelijk aankopen hebben gedaan op Discus.nl de mogelijkheid krijgen om zowel ons als bedrijf als de verkochte producten te beoordelen.

In welke gevallen kan Discus.nl een review wijzigen of verwijderen?
Wij kunnen zelf geen reviews wijzigen of verwijderen; dit kan alleen door Trustpilot worden gedaan. Wij hebben echter wel de mogelijkheid om een review, die via een automatische uitnodiging is verstuurd, te rapporteren op de volgende punten:

  • Schadelijke en/of illegale inhoud
  • Persoonlijke informatie
  • Promotionele inhoud

Voor andere reviews, zoals organische reviews die klanten zelf schrijven op https://nl.trustpilot.com/review/discus.nl en die niet automatisch worden uitgenodigd na het plaatsen van een bestelling op Discus.nl, kunnen wij de review ook rapporteren op de volgende punten:

  • Bedoeld voor een ander bedrijf
  • Er heeft geen service- of koopervaring plaatsgevonden

Na het rapporteren zal Trustpilot een onderzoek starten om te beoordelen of de melding terecht is. Indien de melding gerechtvaardigd is, zal Trustpilot de review verwijderen. Als Trustpilot de melding ongegrond acht, blijft de review staan.

Worden er op Discus.nl ook reviews geplaatst tegen beloningen?
Nee, Discus.nl staat geen reviews toe die geplaatst worden door klanten in ruil voor financiële vergoeding, gratis producten, korting, gratis diensten of cashback.

Voor meer informatie over de richtlijnen voor reviews bij Trustpilot, kunt u hier terecht: https://nl.legal.trustpilot.com/for-reviewers/guid...

Staat jouw vraag er niet bij?

Wij hebben onze uiterste best gedaan om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat jouw vraag er nog niet tussen staat. Niet getreurd, je kunt jouw vraag gewoon stellen via het contactformulier.

Categorie

Categoriëen