Ruilen & retouren

externalId=discus-faq-klantenservice.2.1.1.1.2.1.1&filter[active]=1&sort=date.asc&filter[category]=/Ruilen+en+retouren
Binnen hoeveel dagen kan ik een product retourneren?

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

In de winkel kan je een product zelfs 30 dagen na ontvangst terugbrengen zonder opgave van reden.

Hoe kan ik een product retourneren?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent of het verkeerde product hebt besteld.

Wij vragen je om altijd een e-mail te sturen naar klantenservice@discus.nl onder vermelding van je ordernummer en dit retourformulier toe te voegen. Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Je kan je bestelling terug sturen naar onderstaand adres:

Discus
Evenboersweg 1
7711 GX
Nieuwleusen (NL)

Je bent zelf verantwoordelijk voor het terugsturen van het artikel. Ook de kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening, tenzij Discus het verkeerde product of een beschadigd product heeft opgestuurd.

Daarnaast is het ook mogelijk om een artikel gratis te retourneren in een Discus winkel.

Heb je nog vragen? Onze klantenservice helpt je graag.
Kan ik een product ook in de winkel terug brengen?

Ja dit is ook mogelijk tot 30 dagen na ontvangst. Neem altijd een ingevuld retourformulier en de orderbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen mee. Zonder deze twee formulieren kunnen wij het product helaas niet retour nemen.

Omdat we het kasgeld in de winkel zo laag mogelijk willen houden in verband met de veiligheid, storten we het geld terug op dezelfde manier als je online betaald hebt. In de winkel krijg je dus niet het geld terug.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

Het aankoopbedrag van je bestelling (inclusief verzendkosten) wordt zo snel mogelijk teruggestort, vaak binnen 5 dagen maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van de aankoop af te zien. We houden je natuurlijk op de hoogte per e-mail.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Omdat we het kasgeld in de winkel zo laag mogelijk willen houden in verband met de veiligheid, storten we het geld terug op dezelfde manier als je online betaald hebt. In de winkel krijg je dus niet het geld terug.

Op welke rekening wordt mijn betaling teruggestort?

Hoe je je geld terug krijgt, hangt af van hoe je je bestelling hebt betaald. Wij storten het geld op dezelfde manier en op dezelfde rekening terug als waarmee de bestelling gedaan is.

Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren?

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, behalve als het product door ons beschadigd of verkeerd geleverd is. Het terugbrengen in de winkel is gratis.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd product heb ontvangen?

De retourprocedure voor een verkeerd geleverd of beschadigd product is hetzelfde als de procedure voor het terugsturen van producten. De procedure is hierboven beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. Geef op het retourformulier ook aan wat je van ons verwacht; wil je een nieuw product ontvangen of wil je dat wij het aankoopbedrag crediteren?

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Staat jouw vraag er niet bij?

Wij hebben onze uiterste best gedaan om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat jouw vraag er nog niet tussen staat. Niet getreurd, je kunt jouw vraag gewoon stellen via het contactformulier.

Categorie

Categoriëen