Bezorgen & afhalen

externalId=discus-faq-klantenservice.2.1.1.1.2.1.1&filter[active]=1&sort=date.asc&filter[category]=/Bezorgen+en+afhalen
Vanaf wanneer is de verzending gratis?

Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen wij € 4,95 verzendkosten. Bestellingen boven de € 50,- leveren wij gratis.

Het afhalen in de Discus winkel voor orders onder de € 15,- rekenen wij € 4,95 verzendkosten. Bestellingen boven de € 15,- kunnen gratis afgehaald worden in de winkel.

Bestellingen die meer dan 23 kg wegen berekenen wij een transporttoeslag voor van € 2,49.
Bestellingen die meer dan 46 kg wegen berekenen wij een transporttoeslag voor van € 4,98.
Bestellingen die meer dan 68 kg wegen berekenen wij een transporttoeslag voor van € 7,47.

Kan ik een product ook afhalen in de winkel?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kan je dit aangeven. De meeste bestellingen worden al de volgende dag in de winkel afgeleverd. Via de track & trace code wordt je op de hoogte gehouden van de levering.

Bezorgen jullie met Post NL?

Alle bestellingen van de webshop worden verzonden met Post NL.

Kan ik mijn bestelling volgen via track & trace?

Nadat de order vanuit ons logistiek centrum aan is gekomen bij Post NL ontvang je een e-mail met een track & trace code zodat je jouw pakketje kan volgen.

Kan ik een product ergens anders laten bezorgen?

Tijdens het bestellen is het mogelijk om een ander afleveradres in te voeren.

Kan iemand anders mijn order ophalen?

Dat kan, als diegene een kopie van de orderbevestiging bij zich heeft, is dit geen probleem. Als het pakket niet bezorgd kon worden, en je hebt een briefje van PostNL in je brievenbus gehad, staat hierop hoe je moet handelen als iemand anders je bestelling op wilt halen.

Ik woon in Duitsland of België, kan ik dat bestellen bij Discus.nl?

Geen probleem, wij versturen ook naar Duitsland en België. Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen wij € 5,95 verzendkosten naar Duitsland of Belgie. Voor bestellingen boven de € 50,- zijn de verzendkosten gratis.

Kan ik mijn bestelling altijd binnen 1 dag verwachten?

Wij streven er naar om alle bestellingen besteld voor 21:00 de volgende dag bij je aan huis te leveren. Als alle producten voorradig zijn, dan wordt de order dezelfde dag nog bij elkaar gepakt en klaargemaakt voor verzending. Deze order zal ook dezelfde dag overgedragen worden aan onze partner PostNL. Nadat PostNL deze in ontvangst heeft genomen hebben wij helaas geen grip meer op deze order. Via Track & Trace is vervolgens de order te volgen. Mochten er in dit stadium vragen zijn kun je contact opnemen met PostNL 088-22 55 623.

Mochten producten niet op voorraad zijn, dan kunnen wij helaas niet binnen 1 dag leveren. Wanneer een product niet op voorraad is, is dat te zien op onze site tijdens het bestellen. Wij doen ons beste deze order dan binnen 3 tot 7 werkdagen alsnog te versturen.

Wanneer betaal ik transporttoeslag?
Voor bestellingen die meer dan 23 kg wegen zijn we genoodzaakt een extra transporttoeslag te berekenen om de bestelling bij je thuisbezorgd te krijgen. De transporttoeslag wordt als volgt berekend:

Gewicht van de bestellingTransporttoeslag
23 - 45 kg€ 2,49
46 - 68 kg€ 4,98
69 - 92 kg€ 7,47


Deze toeslag betaal je altijd, ook als je bestelling boven de €50,- is.

In de check-out kun je dit bedrag terugvinden onder "verzendkosten"

Waarom is er vertraging in de bezorging?

Door de huidige situatie rondom het coronavirus zijn er in de afgelopen tijd heel veel bestellingen geplaatst waardoor het bezorgproces vertraging heeft opgelopen. In verband met de extreme drukte is vervoerder PostNL niet in staat geweest om pakketten volgens schema bij ons af te halen, waardoor deze pakketten nog weer extra vertraging hebben opgelopen. Wij begrijpen dat je jouw bestelling zo snel mogelijk in huis wil hebben en doen samen met PostNL ons uiterste best om alle bestellingen zo snel mogelijk te verwerken.

Wij willen je vragen rekening te houden met een langere levertijd van ten minste 72 uur. Dit spijt ons en wij kunnen ons voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Wij zullen je via e-mail en de website op de hoogte blijven houden van verdere ontwikkelingen. Zodra je pakket bij ons de deur uitgaat ontvang je een Track & Trace-code om je pakket te kunnen volgen. Deze geeft de laatste informatie over de status van jouw pakketje. Soms zie je dat het bezorgmoment verschuift, dat alles heeft met de drukte te maken.

Wat gebeurd er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Discus werkt samen met PostNL voor het afleveren van pakketten. Wanneer er niemand thuis is dan geeft PostNL jouw pakketje af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace zie je waar je het pakket kunt ophalen. Vanaf 1 juli 2022 werkt PostNL niet meer met het niet-thuisbriefje. De eenvoudigste manier is om de PostNL-app te gebruiken om altijd up-to-date te blijven van je pakketje.

Staat jouw vraag er niet bij?

Wij hebben onze uiterste best gedaan om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat jouw vraag er nog niet tussen staat. Niet getreurd, je kunt jouw vraag gewoon stellen via het contactformulier.

Categorie

Categoriëen