Veelgestelde vragen

Hieronder een overzicht van al onze veelgestelde vragen. We hebben deze overzichtelijk ingedeeld in 4 categorieën:

Betalen en bestellen
Bezorgen en afhalen
Ruilen en retouren
Garanties en service

Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om contact met onze klantenservice op te nemen.


externalId=seatsunited-faq-overview.2.1.1.1.2.1.1&filter[active]=1&sort=date.asc
Met welke betaalmethoden kan ik betalen in de webshop?

In de Discus webshop kan je betalen iDeal en per bankoverschrijving. Beide betaalmethodes zijn gratis. Binnenkort breiden we de betaalmethoden uit met diverse andere methoden zoals Achteraf betalen en Paypal.

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Wij doen er alles aan om je tevreden te stellen. Voor vragen kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Hoe werkt betalen met iDeal?

Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. Je rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van jouw eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent. Deze animatie laat snel zien wat iDEAL precies is.

iDEAL biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere online betaalmethoden:

  • iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
  • Betalen met iDEAL kan meteen, je hoeft je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
  • Je kan iDEAL direct gebruiken als je internetbankiert bij ABN AMRO, bunq, ING, Knab, Rabobank, de Volksbank (SNS, ASN Bank en Regiobank), Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers.
  • iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor je ingevuld en je wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
  • Je houdt constant controle en overzicht op uw betaling, de iDEAL betaling is meteen zichtbaar in jouw rekeningoverzicht.
Is mijn online betaling veilig?

Ja, Discus maakt gebruik van de Secure Sockets Layer (SSL) technologie. Dit is een methode om gegevens die je via internet verstuurt te coderen, zodat alleen de ontvanger ze kan lezen.

Je online betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider ICEPAY. ICEPAY maakt het online betalen in deze webshop mogelijk door online betaalmethodes als iDEAL en PayPal aan te bieden en ICEPAY zorgt voor de afhandeling van de transactie. ICEPAY is alleen verantwoordelijk voor de afhandeling van je betaling en heeft geen invloed op de levering van je online aankopen.

Kijk op de website van ICEPAY voor meer informatie over online betalingen via ICEPAY.
Kan ik in de webshop betalen met de Discus cadeaubon?

Momenteel is dit nog niet mogelijk, we werken hier hard aan. lever de Discus cadeaubon dus in bij de Discus winkel bij jou in de buurt.

Bezorgen jullie met Post NL?

Alle bestellingen van de webshop worden verzonden met Post NL.

Kan ik mijn bestelling volgen via track & trace?

Nadat de order vanuit ons logistiek centrum aan is gekomen bij Post NL ontvang je een e-mail met een track & trace code zodat je jouw pakketje kan volgen.

Vanaf wanneer is de verzending gratis?

Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen wij € 4,95 verzendkosten. Bestellingen boven de € 50,- leveren wij gratis.

Het afhalen in de Discus winkel is, ongeacht het orderbedrag, altijd gratis.

Accepteren Discus winkels de VVV cadeaubon?

De meeste Discus winkels accepteren de VVV cadeaubon. Echter verschilt dit per Discus winkel. Om teleurstelling te voorkomen is het dus aan te raden van te voren contact op te nemen met de winkel.

In de webshop is het helaas (nog) niet mogelijk om met de VVV cadeaubon te betalen.

Kan ik een product ook afhalen in de winkel?

Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kan je dit aangeven. Afhalen in de winkel is altijd gratis. De meeste bestellingen worden al de volgende dag in de winkel afgeleverd. Via de track & trace code wordt je op de hoogte gehouden van de levering.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Wat is de levertijd van een product?

Voor de meeste producten geldt ‘Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis’. Sommige producten zijn niet op voorraad en zijn dan meestal binnen 3 tot 7 dagen geleverd. Bij elk product staat de levertijd weergegeven.

Via de track & trace link kan je altijd je bestelling volgen.

Ik wil een order annuleren. Kan dit?

Als je een bestelling wilt wijzigen of annuleren, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen je informeren over de mogelijkheden.

Kan ik een product ook in de winkel terug brengen?

Ja dit is ook mogelijk tot 30 dagen na ontvangst. Neem altijd een ingevuld retourformulier en de orderbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen mee. Zonder deze twee formulieren kunnen wij het product helaas niet retour nemen.

Omdat we het kasgeld in de winkel zo laag mogelijk willen houden in verband met de veiligheid, storten we het geld terug op dezelfde manier als je online betaald hebt. In de winkel krijg je dus niet het geld terug.

Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren?

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, behalve als het product door ons beschadigd of verkeerd geleverd is. Het terugbrengen in de winkel is gratis.

Ik woon in Duitsland of België, kan ik dat bestellen bij Discus.nl?

Geen probleem, wij versturen ook naar Duitsland en België. Voor bestellingen onder de € 50,- rekenen wij € 5,95 verzendkosten naar Duitsland of Belgie. Voor bestellingen boven de € 50,- zijn de verzendkosten gratis.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

Het aankoopbedrag van je bestelling (inclusief verzendkosten) wordt zo snel mogelijk teruggestort, vaak binnen 5 dagen maar uiterlijk binnen 14 dagen. We houden je natuurlijk op de hoogte per e-mail.

Omdat we het kasgeld in de winkel zo laag mogelijk willen houden in verband met de veiligheid, storten we het geld terug op dezelfde manier als je online betaald hebt. In de winkel krijg je dus niet het geld terug

Kan ik een product ergens anders laten bezorgen?

Tijdens het bestellen is het mogelijk om een ander afleveradres in te voeren.

Op welke rekening wordt mijn betaling teruggestort?

Hoe je je geld terug krijgt, hangt af van hoe je je bestelling hebt betaald. Wij storten het geld op dezelfde manier en op dezelfde rekening terug als waarmee de bestelling gedaan is.

Kan iemand anders mijn order ophalen?

Dat kan, als diegene een kopie van de orderbevestiging bij zich heeft, is dit geen probleem. Als het pakket niet bezorgd kon worden, en je hebt een briefje van PostNL in je brievenbus gehad, staat hierop hoe je moet handelen als iemand anders je bestelling op wilt halen.

Hoe kan ik een product retourneren?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent of het verkeerde product hebt besteld.

Stuur altijd een e-mail naar klantenservice@discus.nl onder vermelding van je ordernummer en voeg dit retourformulier toe.

Je kan je bestelling terug sturen naar onderstaand adres:

Discus
Evenboersweg 1
7711 GX
Nieuwleusen (NL)

Je bent zelf verantwoordelijk voor het terugsturen van het artikel. Ook de kosten voor het retour sturen zijn voor jouw rekening, tenzij Discus het verkeerde product of een beschadigd product heeft opgestuurd.

Daarnaast is het ook mogelijk om een artikel gratis te retourneren in een Discus winkel.

Heb je nog vragen? Onze klantenservice helpt je graag.
Binnen hoeveel dagen kan ik een product retourneren?

Je mag een bestelling tot 14 dagen na ontvangst terugsturen zonder opgave van reden. 14 dagen na de aankoop vervalt dit recht op herroeping.

In de winkel kan je een product zelfs 30 dagen na ontvangst terugbrengen zonder opgave van reden.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd product heb ontvangen?

De retourprocedure voor een verkeerd geleverd of beschadigd product is hetzelfde als de procedure voor het terugsturen van producten. De procedure is hierboven beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat je een verkeerd of beschadigd product hebt ontvangen. Geef op het retourformulier ook aan wat je van ons verwacht; wil je een nieuw product ontvangen of wil je dat wij het aankoopbedrag crediteren?

Aansprakelijkheidsuitsluiting

De inhoud van deze site is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Alle aanbiedingen/afbeeldingen/prijzen zijn onder voorbehoud van type/scan fouten en/of wijzigingen door de fabrikant. Wij zijn niet aansprakelijk voor enig directe of indirecte schade die na levering, door welke oorzaak dan ook, ontstaan is aan de consument, aan de zaken van de consument, aan derden of aan zaken van derden.

Garantievoorwaarden

Je hebt de verplichting om bij aflevering te controleren of de producten aan de overeenkomst voldoen. Indien dit niet het geval is, dien je ons daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen veertien (14) dagen na de aflevering kennis te geven. Wij garanderen dat elk door ons geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Voor de geleverde producten geldt een garantie, zoals deze door de producenten op haar producten wordt vastgesteld. Wanneer er zich een probleem voordoet met gekochte artikelen, neem dan direct contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice neemt dan binnen 2 dagen contact met je op.

Er kan geen sprake zijn van garantie indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen:

* Indien de originele pakbon niet kan worden overlegd.

* Indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.

Om gebruik te maken van de service en garantie moet je altijd beschikken over de originele pakbon welke met het gekochte artikel wordt meegeleverd.

Wij zullen binnen twee werkdagen na ontvangst reageren en het probleem binnen 7 werkdagen afhandelen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan zal je binnen 7 werkdagen op de hoogte worden gesteld van de vertragingsduur.

Hoe kan ik mij aan-/afmelden voor de nieuwsbrief?

Je kan je altijd inschrijven voor de nieuwsbrief door onderaan de homepage je e-mailadres in te vullen of via deze pagina. Afmelden kan altijd door onderaan in de nieuwsbrief op de afmeldknop te klikken of een e-mail te sturen naar klantenservice@discus.nl

Persoonsgegevens

Klantgegevens worden uitsluitend verwerkt in overeenstemming met het privacy beleid. De gegevens zullen alleen gebruikt worden voor het tot stand laten komen van een overeenkomst en zullen onder geen beding aan derden verstrekt worden.

Staat jouw vraag er niet bij?

Wij hebben onze uiterste best gedaan om zo veel mogelijk vragen te beantwoorden, maar het kan natuurlijk voorkomen dat jouw vraag er nog niet tussen staat. Niet getreurd, je kunt jouw vraag gewoon stellen via het contactformulier.

Categorie