De Discus winkels zijn open!

Voorkom verspreiding en besmetting

De Discus dierenspeciaalzaken vallen onder de essentiële winkels en mogen gelukkig openblijven tijdens deze lockdown. In de Discus winkels volgen wij de preventieve maatregelen van het RIVM welke van kracht zullen zijn.

We vragen iedereen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden om samen de snelle verspreiding van de omikronvariant zoveel mogelijk te vertragen. Op dit moment heeft de gezondheid en veiligheid van klanten en medewerkers onze hoogste prioriteit. De dieren in de winkels hebben dagelijks verzorging nodig, en ook voor jóuw dieren blijven we klaar staan!

Wat kan ik van Discus verwachten?

De snelle verspreiding van de omikronvariant moet worden vertraagd om de zorg voor iedereen toegankelijk te houden. Daarom is Nederland vanaf zondag 19 december 2021 tot en met in ieder geval vrijdag 14 januari 2022 in lockdown. Bij Discus doen we er alles aan om de service die je van ons gewend bent door te zetten en jullie huisdieren van de benodigdheden te blijven voorzien die ze nodig hebben. Ook in de Discus winkels wordt hier rekening mee gehouden.

Gelukkig mogen dierenspeciaalzaken voorlopig geopend blijven. Wij zijn uitgezonderd van de sluitingsverplichting voor publieke plaatsen. Mocht de Discus winkel bij jou in de buurt onverhoopt in de situatie terechtkomen dat de winkel tijdelijk gesloten moet worden, bijvoorbeeld vanwege coronabesmettingen of nóg strengere maatregelen, dan kun je op discus.nl terecht. Vergeet bij je online bestelling niet om de Discus winkel bij jou in de buurt te selecteren.


Wat kan ik zelf doen?

Wij wijzen onze medewerkers op de coronaregels tijdens het winkelen en boodschappen doen van het RIVM en vragen onze klanten hetzelfde te doen:

  1. Iedereen draagt verplicht een mondkapje in publieke ruimtes, zoals winkels en supermarkten.
  2. Iedereen houdt zich aan de basisregels. Het is verplicht om 1,5 meter afstand tot elkaar te houden.
  3. Doe je boodschappen zo veel mogelijk alleen.
  4. Voor winkels (doorstroomlocaties) geldt 1 bezoeker per 5 m2.
  5. Winkeliers zijn verplicht om het afhalen/retourneren te organiseren met een afhaalpunt aan de deur van de winkel of op het parkeerterrein (zoals bij bouwmarkten). Hier mag geen oploop van publiek ontstaan. De afhaallocatie dient sober ingericht te zijn, zonder uitstallingen, terrastheaters of bijvoorbeeld entertainment.


Bezorgt de Discus winkel ook rechtstreeks bij mij thuis?

Ook wanneer je verplicht thuis moet blijven of winkels op het moment liever niet bezoekt, heb je natuurlijk nog wel producten voor je huisdier nodig. Online bestellen is dan een goede mogelijkheid, maar vanwege de kerstdrukte bij PostNL kan het lang(er) duren voordat je pakket bezorgd wordt.

Een aantal Discus winkels bezorgt zelf ook rechtstreeks aan huis. Wij raden je aan om hier eerst naar te informeren. Wil jij graag weten of de Discus winkel bij jou in de buurt jou hierbij kan helpen? Neem dan contact met de betreffende winkel op via e-mail of telefoon, dan kijken zij samen met jou welke mogelijkheden er zijn om de producten bij jou thuis te krijgen. Je vindt de contactgegevens van een Discus winkel op de eigen winkelpagina.


Kan ik ook op www.discus.nl bestellen?

Uiteraard kun je altijd terecht op discus.nl! Houd er wel rekening mee dat onze levertijden momenteel langer kunnen zijn dan gewoonlijk. De bezorging van webshoporders gaat gewoon door, maar door de extreme drukte kunnen je producten wat langer onderweg zijn dan je van ons gewend bent. Ook kan het zijn dat er een verhoogde vraag naar bepaalde artikelen ontstaat en deze daardoor tijdelijk een langere levertijd hebben. Houd er rekening mee dat de bezorging dan ook 1 of 2 werkdagen langer kan duren dan je van ons gewend bent. We doen er alles aan om mogelijke onderbreking van de levering van onze producten en diensten te voorkomen.


De uitbraak van het Coronavirus brengt geen voedselveiligheidsrisico voor mensen of huisdieren met zich mee. Het virus kan ook niet worden overgedragen via post of pakketten. PostNL zorgt ervoor dat de medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. PostNL bezorgt post en pakketten daarom tot op heden zoals je van PostNL gewend bent.

Heb je vragen? Dan kun je altijd terecht bij onze klantenservice via: klantenservice@discus.nl of via 0800-3472876