De Discus winkels zijn open!

Voorkom verspreiding en besmetting

De Discus dierenspeciaalzaken vallen onder de essentiële winkels en mogen gelukkig openblijven tijdens deze lockdown. In de Discus winkels volgen wij de preventieve maatregelen van het RIVM welke van kracht zullen zijn.

We vragen iedereen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden om samen de kans op besmetting te verkleinen. Op dit moment heeft de gezondheid en veiligheid van klanten en medewerkers onze hoogste prioriteit. De dieren in de winkels hebben dagelijks verzorging nodig, en ook voor jóuw dieren blijven we klaar staan!

Wat kan ik van Discus verwachten?

Om de verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) tegen te gaan heeft de overheid extra maatregelen bekend gemaakt en is ons land tot en met 19 januari in lockdown om contacten tot een minimum te beperken. Bij Discus doen we er alles aan om de service die je van ons gewend bent door te zetten en jullie huisdieren van de benodigdheden te blijven voorzien die ze nodig hebben. Ook in de Discus winkels wordt hier rekening mee gehouden.

Gelukkig mogen dierenspeciaalzaken voorlopig geopend blijven. Ook brancheorganisatie Dibevo doet er alles aan om ervoor te zorgen dat dit zo blijft. Mocht de Discus winkel bij jou in de buurt onverhoopt in de situatie terechtkomen dat de winkel tijdelijk gesloten moet worden, bijvoorbeeld vanwege een uitbraak van het virus of nóg strengere maatregelen, dan kun je op discus.nl terecht. Vergeet bij je online bestelling niet om de Discus winkel bij jou in de buurt te selecteren.


Wat kan ik zelf doen?

Wij wijzen onze medewerkers op de extra hygiënemaatregelen van het RIVM en vragen onze klanten hetzelfde te doen:

  1. In de winkels houden wij minimaal 1,5 meter afstand van elkaar.
  2. Een mondkapje is verplicht op alle overdekte openbare plekken. Bijvoorbeeld in het gemeentehuis, in ziekenhuizen en in winkels. Wij stellen het op prijs wanneer je bij binnenkomst een mondkapje draagt.
  3. Er mag een beperkt aantal personen tegelijk in de winkel aanwezig zijn. Het aantal klanten dat maximaal in de winkel mag, verschilt per m2 van de winkel. De winkels hanteren over het algemeen de volgende richtlijn: maximaal 1 klant per 10 vierkante meter winkelvloeroppervlak.
  4. Er wordt 1 klant tegelijk bij de kassa geholpen. De volgende klant wordt verzocht om minimaal 1,5 meter afstand te houden.
  5. Doe alleen noodzakelijke boodschappen en maak er geen familie-uitje van.
  6. Uitleg over de producten wordt momenteel uitsluitend vanachter de plexiglas schermen bij de kassa gegeven.
  7. Blijf thuis bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.
  8. Betaal met de pinpas of vermijd handcontact bij contante betaling.


Bezorgt de Discus winkel ook rechtstreeks bij mij thuis?

Ook wanneer je verplicht thuis moet blijven of winkels op het moment liever niet bezoekt, heb je natuurlijk nog wel producten voor je huisdier nodig. Online bestellen is dan een goede mogelijkheid, maar vanwege de topdrukte bij PostNL kan het lang(er) duren voordat je pakket bezorgd wordt.

Een aantal Discus winkels bezorgt zelf ook rechtstreeks aan huis. Wij raden je aan om hier eerst naar te informeren. Wil jij graag weten of de Discus winkel bij jou in de buurt jou hierbij kan helpen? Neem dan contact met de betreffende winkel op via e-mail of telefoon, dan kijken zij samen met jou welke mogelijkheden er zijn om de producten bij jou thuis te krijgen. Je vindt de contactgegevens van een Discus winkel op de eigen winkelpagina.


Kan ik ook hier op Discus.nl bestellen?

Uiteraard kun je altijd terecht op discus.nl! Houd er wel rekening mee dat onze levertijden momenteel langer dan gewoonlijk zijn. De bezorging van webshoporders gaat gewoon door, maar door de extreme drukte kunnen je producten wat langer onderweg zijn dan je van ons gewend bent. Ook kan het zijn dat er een verhoogde vraag naar bepaalde artikelen ontstaat en deze daardoor tijdelijk een langere levertijd hebben. Houd er rekening mee dat de bezorging dan ook 1 of 2 werkdagen langer kan duren dan je van ons gewend bent. We doen er alles aan om mogelijke onderbreking van de levering van onze producten en diensten te voorkomen.


De uitbraak van het Coronavirus brengt geen voedselveiligheidsrisico voor mensen of huisdieren met zich mee. Het virus kan ook niet worden overgedragen via post of pakketten. PostNL zorgt ervoor dat de medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. PostNL bezorgt post en pakketten daarom tot op heden zoals je van PostNL gewend bent.

Heb je vragen? Dan kun je altijd terecht bij onze klantenservice via: klantenservice@discus.nl of via 0800-3472876